wtorek, 30 października 2012

Gorąca Polska Tajka.

Na ta zupę miałam ochotę już od dawna, ale bałam się trochę kokosowego mleka, którego w zasadzie wcześniej nie znałam...Przepis na tajska zupę z kurczakiem znałam, ale postanowiłam ją spolszczyć i w sumie wyszła bardzo, bardzo smaczna zupa rozgrzewająca z nutka egzotyki...


NA OK 8 PORCJI POTRZEBUJESZ:
1 puszka mleka kokosowego
1 pierś z kurczaka
1 litr wody
1 duży ziemniak
1 marchewka
1 czerwona cebula
2 ząbki czosnku
garść natki pietruszki
kilka plasterków chili
skórka z cytryny
50 ml soku z cytryny
przyprawy do smaku + pieprz cayenne, papryka, curry
1 łyżeczka skrobi ziemniaczanej
1 łyżka oleju
ok 5 dużych pieczarek
1/2 puszki pomidorów


W garnku rozgrzewamy olej, wrzucamy mięso z kurczaka pokrojone w kostkę, smażymy kilka minut. Dodajemy wszystkie warzywa pokrojone w równa kostkę- smażymy. Po jakichś 5 minutach wlewamy 1 litr wody, pomidory z zalewą i mleko kokosowe.


 Doprowadzamy do wrzenia i gotujemy aż wszystkie składniki będą miękkie, potrwa to ok 40 minut, na wolnym ogniu, żeby przy okazji zupa zgęstniała nieco


Pod koniec gotowania dodajemy przyprawy z dużą ilością pieprzu cayenne i wlewamy ok 1/3 szklanki ciepłej wody rozmieszanej ze skrobia ziemniaczaną, co nada zupie kremową konsystencję i zagęści ją jeszcze bardziej. Zupę podajemy gorącą, z garścią pietruszki posypaną skórka z cytryny i plasterkami chili.


Ta zupa ma zaskakująco ciekawy i nieokreślony bliżej dla mnie smak, przez który przenika mięsno-kokosowo-warzywny posmak. W oryginalnym przepisie nie ma ani marchewki ani ziemniaków, ale nie oszukujmy się...mieszkamy w Polsce...SMACZNEGO!!!

Potrawy rozgrzewające

1 komentarz:

  1. zawsze zastanawiałam się jak smakuje taka tajska zupka, Pani przepis jest idealny, bez trudnodostępnych przypraw napewno wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń