wtorek, 23 października 2012

Paprykarz z kurczakiem i ryżem pełnoziarnistym.

autor przepisu: martyns


Nie miałam wczoraj zbyt wiele czasu na przygotowanie czegoś ekstra więc postawiłam na klasyczny paprykarz, tyle, ze z dodatkiem ryżu, zwykle jadałam z ziemniakami coś takiego, wyszło ok, trochę mało ostry jak dla mnie, ale warto było...


NA 8 PORCJI POTRZEBA:
2 woreczki pełnoziarnistego ryżu Uncle Ben's
1 duża czerwona papryka
1 średnia żółta papryka
1 puszka pomidorów
1 duża czerwona cebula
1 biała cebula
1 pierś z kurczaka
1 l bulionu
szczypior
przyprawy ( ostra papryka, papryka, pieprz cayenne )


Cebule kroimy w piórka, paprykę w paseczki, kurczaka w kostkę. Na rozgrzanym oleju smażymy cebulę, dodajemy kurczaka i chwilę smażymy. Następnie wrzucamy całą paprykę i podsmażamy jeszcze ze 2 minuty. Wlewamy bulion, może być z kostki, ja akurat miałam rosół po niedzieli, dorzucamy pomidory i pod przykryciem na dużym ogniu gotujemy około 40 minut, aż wszystko stanie się miękkie i kremowe.


Ryż gotujemy w osobnym naczyniu, nie musi być miękki, wystarczy podgotowany, przesypujemy go do garnka z papryką, tam wchłonie resztę zbędnego płyny, dzięki czemu nie będziemy musieli zagęszczać potrawy. Całość gotujemy aż do zmięknięcia ryżu. Przyprawiamy na pikantnie na końcu. Podajemy ze szczypiorkiem.


Danie jest kremowe, mocno paprykowe i bardzo, bardzo syte... SMACZNEGO!


Gotuj z Uncle Bens

3 komentarze:

  1. Ale koincydencja :) Robiłam wczoraj paprykarz (ale z rybą) i zdjęcia są identyczne, jak Twoje :). Podobna miseczka i posypałam szczypiorkiem. Za parę dni opublikuję przepis, to sama zobaczysz :).

    Nie jadłam paprykarzu z kurczakiem. Świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super przepis, dziękuję za zgłoszenie do akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapraszam na konkurs kulinarny na moim blogu. Trwa tylko do końca października. http://nietylkopasta.pl

    OdpowiedzUsuń