poniedziałek, 28 stycznia 2013

Mamine urodziny dużo, tanio, smacznie i kolorowo.

Z okazji 50-tych urodzin, zamiast jakichś niepotrzebnych kolejnych kremów chciałam mamie przygotować coś fajnego na stół. Na jedzenie i alkohol wydałyśmy nie całe 100 zł..tak da się nie wydać więcej hehehe...


Gości było kilka osób, zatem i porcje nie musiały być ogromne, jajka zawsze schodzą ze stołu pierwsze, koreczki też, wszystko co mieści się w buzi na jeden kęs będzie super wygodne dla gości, jeszcze sałatka i można czekać na prezenty .


Zaczniemy od końca stołu....

KORECZKI Z TORTILLI
NA OK 30 KORECZKÓW:
paczka tortilli z Biedronki
5 plastrów salami
1 opakowanie serka President z rzodkiewką
5 liści sałaty
5 pasków ogórka zielonego 
5 plastrów czerwonej papryki

Koreczki banalnie łatwy w przygotowaniu- efekt jest wart więcej niż zapłacicie za wszystkie składniki...na blacie rozkładamy placki, w opakowaniu jest ich 4 lub 5, smarujemy serkiem, kładziemy liść sałaty, następnie plastry salami, na końcu kładziemy po paseczku ogórka zielonego i kawałkach papryki. Placki zwijamy jak naleśniki, tylko dość ciasno i nakłuwamy po całości wykałaczkami na wielkość kęsa. Kroimy i układamy na talerzu...Jeden koreczek to tylko 37 kcal!!!



A do koreczków to by się jakiś fajny sos przydał prawda?

SOS PAPRYKOWY NA OSTRO:
2 łyżki majonezu
3 łyżki jogurtu greckiego
pieprz, pieprz cayenne, papryka ostra i słodka, gałka muszkatołowa, sól 

 SOS CZOSNKOWY:
2 łyżki majonezu
1/2 kubka jogurtu greckiego
3 ząbki czosnku starte na małych oczkach
sól, pieprz
szczypiorek


Składniki mieszamy i to tyle hehe, podajemy w ładnym naczyniu..



KORECZKI BAROWE
2 ogórki kiszone
1 cm plaster żółtego sera
1 parówka
czerwona papryka

Koreczki nazwałam barowe, ponieważ kojarzy mi się to z czymś absolutnie najtańszym co może być...hehehe...nie wiem o co chodzi w połączeniu tych czterech smaków, że razem tworzą coś tak fajnego...W absolutnie dowolnej kolejności nabijamy składniki na wykałaczki i oto są...koreczki, których zjadłam sama  cały talerzyk...Jeden taki ma tylko 27 kcal!


SAŁATKA Z POMIDORÓW I SERA
1/2 opakowania sera białego sałatkowego
1 duży pomidor
plastry zielonego ogórka
szczypiorek
1 ząbek czosnku
2 łyżki oleju
sól, pieprz, słodka papryka

Pomidora, ogórka i ser kroimy w plastry i układamy na przemiennie na talerzyku. Do filiżanki wlewamy olej, wrzucamy rozgnieciony i posiekany ząbek czosnku i paprykę, mieszamy i odkładamy na chwil kilka co by się przegryzło. Następnie tą mieszaniną polewamy zgrabnie sałatkę, sypiemy solą, pieprzem i szczypiorkiem. Tadam!



RYŻOWA SAŁATKA Z TUŃCZYKIEM
2 torebki ryżu
1 puszka kukurydzy
6 ogórków kiszonych
1 puszka tuńczyka w oleju
1 mała cebula
5 jajek
szczypiorek
3 łyżki majonezu
sól, pieprz

Ryż i jajka gotujemy i studzimy. Cebulę i ogórki kroimy w kostkę, dorzucamy kukurydzę i tuńczyka wraz z olejem ( dzięki temu damy mniej majonezu ), ostudzone jajka kroimy wedle uznania- dorzucamy wszystko do ryżu, solimy, pieprzymy, dodajemy szczypiorek i bardzo dokładnie mieszamy. Koniec.



FASZEROWANE JAJKA
5 dużych jajek
mała cebulka
1 ogórek kiszony
3-4 pieczarki
majonez
szczypiorek
sól, pieprz, słodka papryka

Jajka gotujemy i studzimy, obieramy, kroimy na połówki i wyciągamy żółtka. Do miseczki wrzucamy żółtka, starte na drobnych oczkach obrane pieczarki, cebulkę i ogórka posiekanego w mikro kostke hehe. Dodajemy majonez i przyprawy, wszystko mieszamy i nakładamy na jajka, osypujemy je jeszcze papryka i szczypiorkiem dla ozdoby i tyle...



No i to by było na tyle...wystarczy włożyć troszkę serca w takie przyjęcie a naprawdę nie trzeba zrujnować portfela... do tego zdobimy szklaneczki na napoje smarując ranty cytryną i wkładając do cukru, do tego po plastrze cytryny i słomki, ładny obrus, jakieś szybkie grzanki i trochę wędliny...I wszyscy zadowoleni.
100 lat, 100 lat!!!!


5 komentarzy:

  1. Super przyjęcie!
    Cudne :-)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. jak pięknie i pysznie zastawiony stół :)

    OdpowiedzUsuń
  3. cudnie nakryty stolik:) az nie chce się wierzyć, że tak pysznie, duuużo i tanio:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Bogu niech będą dzięk!!!za kilka dni strzeli mi 40-tka i chyba znalazłam sposób na jej obchody:)hihihi........

    OdpowiedzUsuń
  5. Super! Akurat się zbliżają urodziny mojej mamy i chyba "odgapię" pomysł : >
    Wielkie dzięki :D

    OdpowiedzUsuń