piątek, 23 listopada 2012

Zupa cebulowa z grzankami i serem

Już dawno chciałam ja zrobić ale się trochę stresowałam, bo nie przepadam do tego stopnia za cebulą, żeby aż zupę robić heheh, no ale przyjemnie się rozczarowałam jest słodka i smakowita ...


POTRZEBOWAĆ BĘDZIESZ:
1/2 pora
4 cebule
2 marchewki
1 ziemniak
1 kostka rosołowa
przyprawy do smaku
100 ml śmietany
koperek
2 kromki chleba
1 ząbek czosnku
garść startego sera żółtego
2 łyżki masła


Ziemniaka i marchewki kroimy i wrzucamy do garnka z kostką i zalewamy wodą, w miedzy czasie jak się zaczyna gotować kroimy pora i cebulki z krążki i smażymy na maśle, aż się podrumienią...


Gdy warzywa w garnku są miękkie dodajemy cebulę z porem i chwile gotujemy, przygotowując grzanki nacieramy je ząbkiem czosnku, którego nie marnujemy, ale dorzucamy do zupki... Po ok 10 minutach blenderujemy wszystko na gładka masę, dolewamy śmietanę i dorzucamy pokrojony koperek, gotujemy jeszcze chwilkę, doprawiamy do smaku i robimy grzanki na suchej patelni. Zupę podajemy z grzankami i serem wedle uznania...


Smak naprawdę mnie zaskoczył, nie jest to smak cebuli ale przyjemna słodycz, która mozna sie rozkoszować przez długi czas...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz