piątek, 28 września 2012

Pełnoziarnisty placek z czym chcesz à la pizza


"Coś bym zjadła..coś dobrego"...zawsze w takich momentach na myśl mi przychodziła pizza...ale, ale...przecież coś wykombinuję sama, przecież wystarczy tylko chwilę pomyśleć i stworzyć... np...pełnoziarnisty placek z takimi dodatkami jakie albo mam w lodówce, albo z jakimi mi się wymarzy! 

NA CAŁY PLACEK POTRZEBOWAŁAM:
1szklanka maki pełnoziarnistej
2 łyżki mąki pszennej białej ( do podsypania itp )
2 ząbki czosnku
mała czerwona cebulka
1 pieczarka
1 plasterek salami
kilka plasterków pomidora
plasterek sera
2 łyżki ketchupu
1/3 szklanki ciepłej wody
3 łyżki jogurtu greckiego


Zagniatamy ciasto z maki i wody, podsypujemy białą mąką i wałkujemy na cienki placek, w moim przypadku, ponieważ nie mam blachy do pizzy, użyłam spodu od tortownicy o średnicy 24cm. Kładziemy nasz placek, na niego wykładamy i rozprowadzamy ketchup ze startym ząbkiem czosnku, na to reszta składników i do piecyka na jakieś 20 minut, żeby się fajnie przypiekł. Z drugiego żabka czosnku robimy soś z 3 łyżkami jogurtu greckiego i małą ilością suszonego koperku.


Można dodać co się tylko chce, zajęło mi to 30 minut, jest to porcja "na raz" hehe ale warto zrobić kilka z różnymi składnikami i się powymieniać smakami  hihi...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz