środa, 26 września 2012

Po mojemu- KROKIETY...

Zawsze lubiłam krokiety, ale z czasem ten cały środek zaczął mi przeszkadzać, każde jakie jadłam smakowały jak tłusty naleśnik z brązową papka w środku ble ohyda!  W dodatku ociekały tłuszczem... Ale te są po mojemu- z naleśników z pełnoziarnistą mąką, pieczone bez tłuszczu i w panierce z płatków kukurydzianych...



NA 12 NALEŚNIKÓW:
4 jajka +1 jajko
0,5 l mleka 
mąka pełnoziarnista
1 pierś z kurczaka
8 średnich pieczarek
2 łyżki kukurydzy
50ml śmietany
pietruszka
koperek
przyprawy
szklanka płatków kukurydzianych
1 łyżka oleju

Jajka z mlekiem roztrzepujemy i doprawiamy, dodajemy tyle mąki żeby powstało ciasto o konsystencji gęstej, ale nie za gęstej śmietany, naleśniki pieczemy na SUCHEJ! patelni.


Pierś kroimy w niewielkie plastry i smażymy z pieczarkami, również pokrojonymi w plasterki. Pod koniec kiedy kurczak jest gotowy wlewamy śmietankę i wrzucamy kukurydzę, całość nadal podgrzewamy redukując sos. Kiedy mamy już wszystko gotowe nakładamy nieco farszy na koniec naleśniki i bardzo ciasno zwijamy, przekrawamy naleśnik na pół, obtaczamy w jajku i obtaczamy w zmiażdżonych brutalnie płatkach kukurydzianych- podsmażamy na łyżce oleju. Podajemy na gorąco z jogurtem naturalnym ( na zimno też są ok ).



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz