poniedziałek, 24 września 2012

Chili con carne- dużo wszystkiego na jednym talerzu.



Chili con carne to jedno z wielu dań jednogarnkowych , w którym jestem absolutnie zakochana, w zasadzie przepis można modyfikować do woli- zamiast papryki dać kabaczek, zamiast marchewki- kalarepę... Ta łatwa w przygotowaniu i sycąca potrawa zajęła mi ok 40 minut. Przepis pochodzi z książki "Nowa Dieta Modułowa" jednak trochę go zmieniłam, myślę, że na korzyść... Jak niesie przypis z owej książki potrwa ma 352kcal i aż 14g białka, więc do dzieła...



NA 6 PORCJI CHILI CON CARNE:
2 torebki ryżu (ulubionego, ja dałam jedną brązowego i jedną parboiled) 
1 marchewka
puszka czerwonej fasoli
duża cebula
1/2 pora
3 ząbki czosnku
po kawałku różnych papryk
puszka krojonych pomidorów
1 łyżka przecieru pomidorowego
ok 350g mięsa mielonego (ja wzięłam z indyka)
natka pietruszki
szczypior z dymki
przyprawy + pieprz cayenne
ok1l bulionu

Ryż wcześniej gotujemy, nie musi być do miękkości ponieważ dojdzie nam na końcu w garnku. Cebulę i pora podsmażamy na niewielkiej ilości oliwy. Marchew trzemy na tarce o grubszych oczkach, papryki kroimy w niewielka kostkę, pora w krążki, czosnek przeciskamy przez praską. Do cebuli dorzucamy mięso i podsmażamy. Następnie wrzucamy marchewkę z porem i czosnkiem- smażymy.Dorzucamy paprykę, pomidory,przecier i zalewamy bulionem- gotujemy bez przykrycia ok 20 minut.Dorzucamy ryż i gotujemy ok 10 minut, aż nasz ryż całkowicie zmięknie i wchłonie większość płynu. Pod koniec wrzucamy fasolę i dobrze doprawiamy do smaku i dorzucamy ok 4 łyżki posiekanej natki. Danie powinno być nieco pikantne.
Wykładamy na talerz, posypujemy szczypiorem. 


SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz