środa, 16 stycznia 2013

Roladki Drobiowe ze Szpinakiem

Miałam chęć jakiś czas temu to zrobić, ale jakoś nie po drodze było mnie i Panu Szpinakowi, aż wreszcie napotkałam go na swojej drodze w Biedronce...Wyszło bardzo smaczne połączenie dwóch smaków, które uwielbiam...



NA 2 PORCJE POTRZEBUJESZ:
1 filet z kurczaka
1 paczka szpinaku
1 mała czerwona cebula
2 łyżki śmietany 36%
przyprawy+ pieprz cayenne


Fileta dzielony na dwa kotlety i rozbijamy bardzo cienko, najlepiej przez folie drewniana pałką do ziemniaków aby nie porozrywać włókien. Na patelni  z niewielka ilością oleju podsmażamy cebulkę i dorzucamy drobniutko posiekany szpinak. Doprawiamy sola i pieprzem, dodajemy pieprz cayenne. Na fileciki rozkładamy równą i cienką warstwę szpinaku i zwijamy.


Związujemy sznurkiem, podczas pieczenia go usuniemy...Na patelnię wylewamy odrobinę oleju i smażymy roladki często obracając.


Pieczemy je dość długo, żeby  w środku mięso również było dobre, podajemy całe lub pokrojone w talarki...


Jedna roladka ma 122 kcal więc spokojnie można się nią zajadać...

5 komentarzy:

  1. Roladki idealne dla takiego szpinakożercy jak ja :) Super foty!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem jak pani to liczyła, ale mi ewidentnie wyszło więcej kcal, a liczyć skład kaloryczny dań uczyłam się od pani dietetyk... obie roladki mają 660kcal... jeśli robić je ze średniej wielkości filetu ok 400g i zużywając do farszu całego opakowania szpinaku ok450g,a zamiast śmietany 36% wziąć 18%. Przepis bardzo fajny (tak samo jak i inne pani przepisy) i na pewno z niego skorzystam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może coś faktycznie pokiełbasiłam :P ja zazwyczaj przeliczam kcal tutaj http://ekcal.com
      , jeśli znasz jakiś cudny kalkulator do przeliczania kcal to poproszę o linka bo na pewno wykorzystam go :)

      Usuń
  3. a 2 łyżki śmietany w przepisie?

    OdpowiedzUsuń
  4. http://www.tabele-kalorii.pl

    OdpowiedzUsuń