wtorek, 19 lutego 2013

Na cienkim cieście Pizza Razowa

Sto razy wspominałam, że uwielbiam pizzę w każdej postaci, nawet z tektury heheh...tym razem nieco bardziej dietetyczna odsłona mojego ulubionego fast fooda.


NA PIZZĘ ŚREDNICY 24CM:
mąka pełnoziarnista 
woda
15 g drożdży
sól, cukier
4 pomidorki koktajlowe
2 pieczarki
1 ogórek kiszony
1 trójkącik serka topionego
garść szpinaku
1 plasterek sera żółtego
1 łyżeczka koncentratu pomidorowego
2 plastry cebuli
kilka plasterków kiełbasy lub salami

Ciasto wyrabiamy łącząc drożdże najpierw  z cukrem i gorącą wodą, a następnie dodając tyle maki ile nam się z wodą połączy do delikatnego ciasta oraz sól, ciasto odstawiamy na około 30 minut w ciepłe miejsce, rośnie błyskawicznie.  w tym czasie kroimy wszystkie nasze składniki  co zajmie nam około 5 minut i idziemy na kawę hihi... Gdy ciasto wylezie z miski (tj podwoi objętość) zagniatamy raz jeszcze i formujemy placek o kształcie bliskim koła. Smarujemy koncentratem i z artystycznym nieładem rozrzucamy składniki pamiętając, aby żółty ser znajdował się na spodzie...Całość zasypujemy jeszcze solą, pieprzem i papryką, lub czym tam chcecie...


Wkładamy do piekarnika nastawionego na 230 stopni i pieczemy ok 15 minut, w sumie w to w zależności jak chcemy mieć mocno wypieczone ciasto.


Pizza smaczna i zdrowa, mało kaloryczna a dobra, czekam nie raz dłużej na pana z pizzerii aż mi przywiezie gotowca. Z jogurtem naturalnym zamiast majonezu- CZADZIOR!!!
1/4 to zaledwie 187 kcal.
SMACZNEGO!!!


6 komentarzy:

  1. jest super , nie jadam pizzy ale taką zdrową jak najbardziej bym skonsumowała ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakieś szaleństwo pizzowe dzisiaj. To już kolejna pizza na blogach, a do tego kolejna pełnoziarnista! Ja probowalam w zeszlym tyg. zrobić po raz pierwszy w życiu, ale mi nie ywszlo ciast. Dałam drożdże instatnt. Ale nie poddam sie i sprbuję ze zwykłymi. MOże tym razem pójdzie lepiej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bierz zwykłe drożdże, takie normalne :) Kruszysz odmierzoną ilość do miski ( ja kupuje zawsze kostkę 100 g w biedronce za nie całe 0,90 zł ), zasypujesz łyżeczką cukru i gorącą wodą, mieszasz i wsypujesz mąkę..Ja mieszam zawsze łyżką dopóki nie zaczyna stawiać maksymalnego oporu, wtedy myk myk stolnica i wyrabiamy podsypując mąką.Do michy i niech stoi pół godz, potem zagniatasz raz jeszcze wałkujesz i na blaszkę, kładziesz składniki i dla pewności może jeszcze chwilkę podrosnąć koło kaloryfera ;)

      Usuń
    2. A ile tej wody ma byc i maki bo nie napisales

      Usuń
  3. Wygląda cudownie, super ciasto :)

    OdpowiedzUsuń