środa, 20 lutego 2013

Barszcz Czerwony na Bogato i na Słodko

Bardzo Barszcz Ukraiński lubię, nie robię go zbyt często bo moim zdaniem jest pracochłonny, jednak nie raz nam się zachce i już nie ma wyjścia, trzeba gotować..


NA OK 10 PORCJI:
1/2 główki białej kapusty
1 puszka czerwonej fasoli
2 marchewki
1/4 selera
1 korzeń pietruszki
4 sporych ziemniaków
1 cebula
żurek
3 ząbki czosnku
ok 1 kg buraków
200 ml śmietany kremówki
bulion
liście laurowe, ziele angielskie, czarny pieprz, pietruszka

Do dużego garnka wrzucamy 1 marchewkę, korzeń pietruszki, selera, 1/2 ziemniaka i jakieś 3-4 buraki ( na kilogram wyszło mi 8 buraków ), buraki i ziemniak kroimy w kostkę, dodajemy cebulę, czosnek i gałązkę pietruszki. Zalewamy wszystko bulionem, ok 2 litry, lub 50/50 z wodą. Doprowadzamy do wrzenia i gotujemy aż wszystkie składniki będą miękkie. W tym czasie, gdy wywar się gotuje, resztę buraków i marchewkę ścieramy na grubej tarce, ziemniaki kroimy w kostkę a kapustę szatkujemy, siekamy również garść pietruszki, fasole wyjmujemy z puszki i myjemy z zalewy. Wywar jest gotowy. Należy go zmiksować, można wyjąć cebulę i pietruszkę, jednak ja miksuje wszystko razem, powstaje gęsta zupa, do której wrzucamy przyprawy i posiekane i starte wcześniej warzywa. Gotujemy do miękkości. Wlewamy żurek ( wedle upodobań- ja wlewam całą butelkę żurku z Biedronki ), śmietanę i dodajemy fasolę i posiekana natkę, doprawiamy do smaku i gotujemy jeszcze chwilkę. Podajemy z łyżką jogurtu naturalnego.


SMACZNEGO!!!


5 komentarzy:

  1. Uwielbiam taki barszcz. Ogórkowa i barszcz to moje najlepsze zupy. Przed paroma laty poczęstowałam barszczem pewną Niemkę i oszalała ze szczęścia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz wspaniałe i apetyczne przepisy, które z pewnością wykorzystam wielokrotnie, ale chciałam zapytać skąd bierzesz te wartości kaloryczna na końcu każdego przepisu. Od niedawna jestem na diecie i staram się nie przekraczać dziennej porcji kalorii a twój blog bardzo ułatwia mi życie i pokazuje, że dieta nie musi być trudna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, wszystkie wartości kaloryczne biorę z tej stronki: http://ekcal.com
      Wszystkie widgety są darmowe, logowanie również jest darmowe :)

      Usuń
  3. Ten przepis jest genialny! :) Zrywa z wszystkimi tradycjami mojej rodzinnej kuchni, wlasnie czegos takiego szukalam :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolor ładny tylko po co jeszcze żurek.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń