czwartek, 19 czerwca 2014

Drożdżowy placek z owocami

Zmieniłam chwilowo swoje nawyki żywieniowe i mam nadzieję, że tak mi pozostanie. Jem regularnie co 3 godziny małe posiłki zbilansowane odpowiednio...ale dziś, w ten leniwy dzień baaardzo natchnęło mnie na słodkości i kiedy już nie mogłam wytrzymać postanowiłam zrobić na szybko jakieś nie za duże drożdżowe ciasto z owocami.


NA 24 CM TORTOWNICĘ (ja użyłam ceramicznej formy pod tartę)
1/4 szklanki cukru brązowego
1/2 szklanki mleka
1/4 szklanki oleju
2 jaja
25 g drożdży
300 g mąki pszennej pełnoziarnistej
1 łyżka ekstraktu waniliowego
po garści:truskawek,porzeczek, jagód i pokrojonych brzoskwini.



Wszystkie składniki ciasta, oprócz owoców-oczywiście) wrzucamy do miski i miksujemy na gładką masę. Przelewamy do formy a na wierzchu układamy owoce.
Całość wkładamy do pieca na około 45 minut- do suchego patyczka w ok 180 stopniach.

Jako, że jeden kawałek nie ma zbyt dużo kalorii i mieści się w porcji na jeden z czterech posiłków mogłam sobie tym ciastem go zastąpić i zaspokoić zachcioła :)


Ciasto puszyste o przyjemnym, ja to nazywam, ziemistym posmaku dzięki mące z pełnego ziarna, dodatkowo wilgotne przez wypłynięcie z owoców soków.

POLECAM!!


1 komentarz:

  1. Drożdżowe z owocami… pycha, uwielbiam! Pięknie i kolorowo się prezentuje Twoje ciasto, aż ma się chęć na olbrzymi kawałek!!! :)

    OdpowiedzUsuń